Et truquem?

Omple el formulari i ens posarem en contacte amb tu.

    Accepto els termes

    Et truquem?

    Omple el formulari i ens posarem en contacte amb tu.

      Accepto els termes

      Actualitat

      Coneixes els teus drets i garanties per a les compres en línia?

      Dic 21, 2023

      Des del montepio sempre et recomanarem el comerç de proximitat i el consum responsable, però és cert que les compres en línia per Nadal són més freqüents que en cap altre moment de l’any. Per desgràcia, en haver-hi més moviment, també és quan es donen més estafes. Per això és important prendre una sèrie de precaucions abans de realitzar aquestes compres i també conèixer els drets que tenim com a consumidors.

      D’entrada saber que, en totes les compres i les contractacions a distància (per internet, per telèfon, per correu o catàleg, etc.) o fora d’un establiment comercial (a domicili o durant una fira o una excursió, per exemple), es pot exercir el dret de desistiment que permet retornar el producte –o bé cancel·lar el contracte– en els 14 dies posteriors a l’entrega de la compra o a la celebració del contracte. El termini de desistiment s’amplia fins a 30 dies en el cas de contractes signats en visites no sol·licitades al vostre domicili o en excursions organitzades per promocionar o vendre productes o serveis. Queden exclosos del desistiment els productes personalitzats o fets a mida, aquells que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene, els aliments, les entrades per a espectacles o les reserves d’allotjaments turístics, entre d’altres.

      També estem coberts si un article és defectuós, ve malmès o no es correspon a la compra que hem fet.

      Un dels problemes més freqüents que ens podem trobar per Nadal és que la comanda no arribi en el temps previst. En aquestes festes no rebre un regal a temps és tot un problema. En aquest cas, pots presentar una reclamació. Fins i tot sol·licitar danys i perjudicis, encara que el més probable és que només aconsegueixis tornar la comanda i recuperar els diners.

      Per reclamar ens podem apropar-te a l’Oficina d’Atenció al Consumidor. Això sí, sol·licitaran força documentació per tramitar la reclamació i sovint és complicat aconseguir l’objectiu.

      Consells per a comprar online amb tota seguretat durant aquest Nadal (i sempre):
      ⦁ Pel que fa al pagament amb targeta, us aconsellem activar les notificacions al mòbil cada vegada que arribi un càrrec.
      ⦁ Compreu preferiblement en llocs web que ja conegueu o dels quals en tingueu bones referències. Verifiqueu que la pàgina contingui la identitat de l’empresa venedora i dades de contacte.
      ⦁ Identifiqueu les característiques del producte o servei, el preu i el cost del transport, la forma de pagament i la modalitat de lliurament.
      ⦁ Abans de confirmar la compra, vigileu que no hi hagi opcions premarcades que puguin implicar despeses addicionals.
      ⦁ Comproveu que el venedor us envia la confirmació de la compra amb la referència de la transacció i conserveu el missatge.
      ⦁ En cas d’incidències, guardeu sempre constància de l’error per si heu de reclamar posteriorment càrrecs indeguts.
      ⦁ Sempre que no s’indiqui un altre termini, el lliurament del producte o el servei s’ha de fer dins dels 30 dies naturals següents a la realització de la compra.
      ⦁ Disposeu d’un període mínim de 14 dies per tornar la compra –el que es coneix com a ⦁ dret de desistiment–, amb algunes excepcions com és el cas de productes personalitzats o fets a mida, productes peribles com ara aliments o aquells que no es poden reutilitzar per raons d’higiene o serveis que es presten en una data concreta (reserves de vol, entrades per a espectacles, etc.). Llegiu la informació sobre la política de canvis i, davant del dubte, pregunteu.
      ⦁ Només us poden cobrar despeses de devolució si us ho van informar en el moment de la compra o si vau triar un sistema de lliurament més costós que l’ordinari.
      ⦁ Si us han concedit un crèdit per finançar la compra o la contractació i exerciu el ⦁ dret de desistiment –és a dir, anul·lació del contracte/devolució del producte–, això implica també la resolució del crèdit sense cap mena de penalització.
      ⦁ L’enviament del producte ha de contenir l’adreça de contacte de l’establiment, la factura corresponent, la garantia i el formulari de desistiment.
      ⦁ Tingueu en compte que tots els productes que es compren en webs de fora de la Unió Europea estan subjectes al pagament d’IVA i altres drets de duanes. Per tant, abans de fer una compra en línia en una botiga virtual d’un país no comunitari, verifiqueu si els impostos estan inclosos en el preu final, ja que aquests recàrrecs els pot cobrar directament el venedor o posteriorment la companyia que fa l’entrega dels productes.

      A més, si compreu en botigues virtuals amb seu fora de la Unió Europea i teniu cap problema, la situació podria ser més complexa i difícil de resoldre.

      En cas de disconformitat i sí ets soci del montepio, et tramitem la reclamació de forma gratuïta. Telefona al 93 485 77 62 i digues: Soc del montepio.

      Tindràs molt per molt poc