L’entitat amplia la seva cartera de serveis anant més enllà del motor i atenent incidències de consum, habitatge o de l’àmbit laboral i familiar.
9.000 socis, dues oficines centrals (Manresa i Berga) i més de 90 anys d’història. L’Associació Sant Cristòfol Manresa-Berga, antic Montepio, és una entitat sense ànim de lucre que va néixer per prestar defensa jurídi- ca als conductors. A partir d’ara vol consolidar-se encara més com un referent en serveis i protecció íntegra a les persones associades i amplia la seva cartera de serveis anant més en- llà de la circulació viària i tractant incidències i reclamacions de consum, habitatge o de l’àmbit laboral o fa- miliar, tot mantenint el caràcter so- cial i el foment d’iniciatives vinculades a la mobilitat sostenible i la seguretat vial. Així ho explica el director del Montepio, Josep Maria Soler Bonet.
Montepio amplia serveis. En què consisteix aquesta nova etapa?
Durant 90 anys, la nostra activitat tradicional ha estat la defensa jurídica del conductor, en cas d’accident o davant de qualsevol problema relacionat amb la circulació. Vam néixer en un moment, l’any 1930, on els cotxes començaven a circular i, a partir d’aquí, hem anat ampliant el nostre servei no només als conduc- tors, sinó en cas de qualsevol incidència que hi hagués a la carretera o a la via pública, tant se val si era al transport públic com darrere el vo- lant o a la via pública com a vianant o circulant en bicicleta. Ara fem un salt més, i a partir d’aquest gener oferim una cobertura legal integral a la persona associada. Ja no ens cenyim només a la circulació, sinó que oferim defensa jurídica davant de qualsevol problema legal que tingui el nostre soci, ja sigui de consum, habitatge, telefonia, aigua, llum, àmbit laboral, herències i testaments, entre altres.
Tots els socis tindran aquesta cobertura integral?
Sí, tots els socis actuals ja tenen aquesta cobertura, igual que tothom que s’associï a partir d’ara.
Per què fan aquest pas?
El que volem és facilitar que les per- sones associades ens tinguin a nos- altres com a referent en cas d’un problema. Al final, el Montepio sem- pre ha tingut com a centre de la seva activitat, la persona. I avui en dia, cada cop les necessitats de la vida són més complexes. Has comprat aquell aparell i tens una dificultat i no t’atenen, o tens problemes amb la comunitat de veïns, o estàs en des- acord en com han quedat unes obres que t’han fet a casa, vols llogar o vendre un pis; doncs, nosaltres amb un simple cop de telèfon et donem assessorament.
Quines són les línies de treball de Montepio?
A Montepio tenim dues columnes de negoci. Una és el Montepio en què oferim assistència en tot allò relacionat amb els accidents de circulació, com a conductor, acompanyant, vianant, i ara també integral en altres àmbits, així com recursos amb multes, gestions vinculades amb els cotxes a preus econòmics, ofertes d’assegurances i descomptes en establiments per als socis. L’altra és Assegurances Montepio, que és una societat a part amb capital 100% de Montepio on treballem assegurances de tots tipus.
Comentava que hi ha hagut una evolució de l’entitat al llarg d’aquests anys.
Sí, el Montepio va néixer per cobrir unes necessitats que, en el moment de la seva fundació, eren ajudar els conductors que no tenien suport legal. Des del seu inici, Montepio ha anat ampliant el nombre de serveis que ofereix amb el principal objectiu de donar el màxim possible de beneficis als associats. Al llarg dels anys, han sorgit noves necessitats i ara som una entitat que, mantenint els valors inicials, oferim al soci un servei integral. L’any passat vam crear la fundació Montepio que té com a objectiu principal el foment d’iniciatives vinculades a la nova mobilitat, la mobilitat sostenible i la seguretat vial. Tot plegat, forma part d’un procés de modernització i canvi que vam començar el 2020. El Montepio busca ser un referent en serveis i protecció als socis, volem que pensin en nosaltres quan tenen un problema. Que amb una simple consulta espot solucionar? Ho farem. Però si cal també anirem a judici amb totes les despeses cobertes.
Parli’ns dels nous serveis de mo- bilitat sostenible del Montepio.
Hem incorporat el lloguer de cotxe elèctric, el car-sharing, teníem un cotxe vell d’empresa i l’hem substituït per un d’elèctric que pot utilitzar qualsevol persona dins d’una cooperativa. És una manera de predicar amb l’exemple, per empènyer cap a un nou model de mobilitat. Ara també hem muntat plaques solars, per tant, es carrega amb energia solar i això ens permet tancar el cercle. El lloguer del casharing es gestiona a través d’una app on pots consultar si està disponible i ara ja fa pràcticament dos anys que està en funcionament. T’ho carreguen a final de mes a la targeta com un servei més als socis de Montepio. La societat en general ho demana perquè tenim carreteres que cada cop estan més col·lapsades, hem d’evolucionar cap a vehicles menys contaminants i la racionalització del trànsit.
Quants treballadors té Montepio?
Som catorze persones i tenim oficina a Manresa i Berga. Els nostres serveis abasten les comarques del Bages, el Berguedà, el Moianès i el Solsonès.
Fotografies i redacció PILAR MÀRQUEZ / Regió7