Et truquem?

Omple el formulari i ens posarem en contacte amb tu.

    Accepto els termes

    Et truquem?

    Omple el formulari i ens posarem en contacte amb tu.

      Accepto els termes

      Actualitat

      Els nous sistemes de seguretat que portaran els cotxes a partir del 2022

      Jul 7, 2021

      L’interior dels vehicles s’omplirà d’avisos lluminosos i sonors, i el mateix automòbil corregirà el conductor. Les alertes contra la son i l’ús del mòbil es complementaran amb mecanismes antixoc i antiatropellament. La majoria es basen en avisos, però alguns controlen directament la resposta del cotxe.

      Advertència de somnolència i pèrdua d’atenció.

      El sistema avisa el conductor quan detecta una trajectòria erràtica o sinuosa. També es pot basar en una càmera que detecta si es tanquen els ulls o es decanta el cap.

      Contra les distraccions.

      Comportaments com utilitzar el GPS o escriure en el mòbil en marxa són descoberts per sistemes basats en l’anàlisi de la retina. El cotxe pot emetre un xiulet tan desagradable com el del cinturó sense cordar fins que es corregeix el comportament.

      Caixa negra.

      El denominat registrador de dades d’accidents, equivalent a la caixa negra dels avions, serà clau en les investigacions judicials sobre els sinistres.
      “Emmagatzemarà exclusivament els paràmetres i la informació crítics relacionats amb una col·lisió, poc abans, en el transcurs i immediatament després que es produeixi», segons el reglament.
      Les administracions també podran utilitzar-los per als seus estudis de seguretat viària preservant a tota hora el secret de la identitat de l’amo del vehicle.

      Manteniment de carril.

      Unes càmeres detecten quan es canvia de carril, i si no s’ha posat l’intermitent poden enviar un avís sonor o fer vibrar el volant. Alguna versió gira el volant automàticament quan detecta un risc de col·lisió.

      Frenada d’emergència en xocs i atropellaments.

      Són dos sistemes diferents. Tots dos avisen el conductor que ha de frenar per evitar un xoc o un atropellament, i si no ho fa actua el cotxe de manera automàtica. No garanteixen que s’eviti l’impacte, però en qualsevol cas en minimitzen les conseqüències.

      Detector de marxa enrere.

      Ja està molt estès. Mitjançant sensors, càmeres i avisos sonors indica al conductor si hi ha algun obstacle quan fa la maniobra d’aparcament o fa marxa enrere.

      Alerta de cinturons als seients posteriors.

      L’insistent xiulet que sentim als vehicles més recents quan el conductor o el copilot no es corden el cinturó s’estendrà a les places dels seients posteriors.

      Assistent de velocitat intel·ligent.

      La directiva el defineix com el “sistema que assisteix el conductor a mantenir la velocitat adequada […] en funció de la informació sobre limitació de velocitat obtinguda mitjançant l’observació de la senyalització viària, sobre la base dels senyals de la infraestructura o les dades de mapes electrònics, o les dues coses”.

      Senyal de frenada d’emergència.

      Quan es produeix una reducció sobtada de la velocitat del vehicle es llança un potent esclat intermitent dels llums de frenada. Substituiria l’encesa de llums d’emergència que intuïtivament activen molts usuaris quan de sobte s’acosten a un embús a les autovies.

      Interfície per instal·lar-hi un ‘alcohol-lock’.

      Els cotxes estaran preparats perquè s’hi pugui instal·lar el sistema de bloqueig que impedeix que engegui el vehicle una persona que ha begut o ‘alcohol-lock’.
      Els aparells només s’instal·laran, en principi, a petició dels jutges en cas de reincidència en delictes per alcoholèmies o des del punt de vista preventiu en flotes d’autobusos o camions les empreses dels quals així ho acordin.

      Tindràs molt per molt poc